Information

KUNDTJÄNST
Vardagar kl. 10-15. Lunchstängt kl. 12:00-12:30
Kontakta kundtjänst på:
service@bluebox.se eller 040-680 66 80.

PRESSBILDER
Kontakta vår grafiker Ida på ia@bluebox.se eller 040-680 66 84 för pressbilder. Pressbilder finns även att hämta i vårt pressrum på Mynewsdesk.

Bilden
Aktuell information
  • ★★ Förlängt öppet köp till 13 januari 2019! ★★

    Mellan 1 november - 24 december erbjuder vi förlängt öppet köp till 13 januari 2019. (Gäller ej matvaror, hygienartiklar eller julkalendrar).

    Nu finns ingen anledning att vänta! Fixa dina julklappar medan de bästa sakerna fortfarande finns på lager - och med gott om tid att byta efter jul om det skulle behövas.

  • Har du inte fått din orderbekräftelse via mail?

    Om du inte fått din orderbekräftelse via mail kontrollera spam/skräp/social mapp i din webbläsare.

  • Angående fakturor från Klarna

    Om du väljer Klarna faktura som betalsätt på Bluebox.se får du alltid en pappersfaktura från oss, istället för en e-postfaktura. Du behöver alltså inte vara orolig för att fakturan ska försvinna i spamfiltret -- här kör vi old school med papperfakturor, för säkerhets skull! :) Vi postar själv deras fakturor tillsammans med paketet (eller i ett separat kuvert, om man beställt varor till någon annan).

    Vi vill också passa på att tipsa om att Klarna har en fiffig funktion där du kan se alla dina obetalda Klarna-fakturor: https://klarna.com/sv/mina-sidor

  • Har du stött på ett fel? Rapportera gärna!

    Om du stöter på ett fel skulle vi bli jätteglada om du ville rapportera det till oss!

    Maila gärna service@bluebox.se eller ring 040-6806680.

    Vi tackar för hjälpen! :)

  • Affiliateprogram

    Vill du tipsa om Bluebox från din blogg eller webbsajt och få provision på köp som genereras? Då kan du bli affiliate via Adtraction.

    Läs mer här:

    https://adtraction.com/sv/affiliates?adv=1198698284

Köpvillkor
  • Om våra köpvillkor

    Villkoren nedan reglerar förhållandet mellan dig som kund och Bluebox AB (556820-0363) när du handlar på Bluebox.se över internet.

    Du får en automatisk orderbekräftelse samt övrig information om din beställning via e-post inom en minut efter beställning. Om något inte stämmer, kontakta oss direkt för ändring eller annullering, så vi kan åtgärda det innan beställningen hunnit packats och skickats. (Det är tyvärr inte möjligt för oss att ändra mottagaradress eller lägga till/ta bort varor när paketet väl packats/skickats, eftersom de hamnar i paketvagnar som kan ha lämnat våra lokaler.)

    Vi förbehåller oss rätten att ändra våra priser och villkor utan varsel. Det viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Det är villkoren och priserna vid beställningstillfället som gäller. Vi reserverar oss för uppenbart felaktiga uppgifter och slutförsäljning.

  • Betalningsvillkor och betalsätt

    Betalsätt:

    • Kortbetalning (VISA eller MasterCard)
    • Direktbetalning (Handelsbanken och Sparbankerna, Nordea, Swedbank)
    • Faktura via Klarna
    • Delbetalning via Klarna

    ================================

    Betalningsvillor:

    • Kortbetalning (0 kr) - Kortbetalning är möjlig med VISA eller MasterCard. Ingen faktureringsavgift eller kortavgift tas ut när man betalar med kort på Bluebox.se. Våra betalsidor är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och certifierade. Kortinformationen behandlas på så sätt säkert och konfidentiellt. Betalningslösningen tillhandahålls av Payex AB. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via Payex’s system, och lagras aldrig hos oss. PayEx uppfyller kraven för PCI-DSS.

    Om man har betalningsanmärkningar, inte vill/kan ange ett svenskt personnummer eller är bosatt utomlands är kortbetalning och direktbetalning de betalningssätt vi kan erbjuda.

    • Direktbetalning (0 kr) - Direktbetalning är möjlig med kort från Handelsbanken och Sparbankerna, Nordea, Swedbank. Ingen faktureringsavgift eller kortavgift tas ut när man betalar direkt via sin bank på Bluebox.se.

    • Fakturabeställning (16 kr) - Med faktura betalar du i efterskott via Klarna. (Privat: , Företag: ). Fakturaavgiften är 16 kr. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan (företagskunder har 30 dagar netto). Möjlighet till delbetalning via Klarna finns för privatpersoner.

    Vi förbehåller oss rätten att stryka en beställning i de fall vi anser det befogat. Alla varor förblir Bluebox ABs egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerier polisanmäls med rättslig följd.

    • Delbetalning via Klarna - ().
  • Leveranstid och leveranssätt

    Beställningar som görs innan kl.14 vardagar postas samma dag (om inget annat anges på kassasidan). Om du vill att paketet postas på ett senare datum, kan du välja det på kassasidan!

    Paketen skickas vardagar med PostNord, och levereras enligt deras villkor. Kollinummer för att kunna följa/spåra paketet finner du i orderbekräftelsen. Normalt anländer paketen till postens ombud 1-2 vardagar efter valt utskicksdatum. Varor som skickas norr om Hudiksvall samt Gotland kan ta 2-3 vardagar. (Med reservation för PostNords hantering.)

    Standardfrakt 49 kr - Skickas till privatpersoner och företagsadresser.

    Företagspaket 145 kr - Levereras endast till företagsadresser.

    Ovanstående leveranssätt och priser gäller endast inom Sverige. Frakt till Danmark kostar 79 SEK och frakt till Finland 99 SEK. Leveranstiderna är några dagar längre än inom Sverige. Vi levererar inte till Åland, Grönland och Färöarna.
    Alla varor som kan läggas i kundvagnen finns på lager för att säkra snabb leverans. Om någon felräkning mot förmodan skulle uppstå, pga tekniskt eller mänskligt fel, kontaktar vi dig omgående. Du har då möjlighet att häva köpet utan kostnad (pengarna returneras inom 14 dagar), byta till annan vara eller vänta på ny inleverans. För leverans till Norge kan du beställa på www.Blueboxshop.no!

  • Kampanjer och rea

    Priser på kampanj- och reavaror gäller till utsatt sistadatum, så långt lagret räcker (med reservation för slutförsäljning).

    Ev. villkor för kampanjer finns angivna på Kampanjsidan i de fall de är öppna kampanjer.

    "Gåva på köpet" med kod gäller endast om koden anges i kassan vid köptillfället. Vi har inte möjlighet att lägga till den efter att paketet packats, eller skicka ut gåvan separat i efterhand. Gåvan kan vara en produkt, eller flera produkter som tillsammans uppgår till ett specificerat värde. Vilken gåva man får kan variera mellan kunderna - för spänningens skull! :)

  • Priser och fraktkostnad

    Priset som anges på www.bluebox.se webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. (Med reservation för uppenbart felaktiga priser). Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges.

    Frakt inom Sverige: 49:-, oavsett antal varor eller vikt. (Företagspaket inom Sverige: 145:-).

    Inga andra avgifter tillkommer om man betalar med VISA/Mastercard.

    Om man väljer fakturabetalning tillkommer en fakturaavgift på 16:-.

    Frakt till Danmark kostar 79 SEK och frakt till Finland 99 SEK.

  • Ångerrätt / Bytesrätt / Öppet köp

    Du har möjlighet att returnera oanvänd vara med originalförpackning inom 14 dagar från mottagandet (gäller inte hygienartiklar, matvaror eller julkalendrar med kaffe/te/godis).

    Mellan 1 november - 24 december erbjuder vi förlängt öppet köp till 13 januari 2019. (Gäller ej matvaror, hygienartiklar eller julkalendrar).

    Skicka e-mail till service@bluebox.se med ordernummer och vilken vara det gäller. Du får då ett e-mail med information och returnummer från oss. Alternativt kan du ringa kundtjänst på 040-680 66 80.

    Ange vad du önskar byta mot eller om pengarna ska returneras. Vi mailar dig när den returnerade varan har anlänt. Vi återbetalar pengarna inom 14 dagar efter godkänd retur. Obs! Den som returnerar en vara står för returfrakt och transportrisk (dvs. att varorna kommer tillbaka till oss i nyskick). Paketera varorna väl (du får inte sätta klistermärken eller dyl. direkt på produktförpackningarna). Det säkraste är att använda den blåa boxen även för returen.

    Vi löser inte ut försändelser som inte fått returnummer från oss och/eller inte är fullt frankerade. Presentinslagningar och personliga hälsningskort kan inte returneras eftersom de anses förbrukade.

  • Reklamation

    Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad kontakta oss så snart som möjligt på service@bluebox.se eller 040-680 66 80. Specificera vilken produkt det gäller och beskriv problemet. Ange ordernummer så vi snabbt kan hitta beställningen i vårt system. Du får ett returnummer av oss, och hjälp att lösa problemet antingen med en ny vara, reparation, pengarna tillbaka eller eventuellt prisavdrag.

    Vi accepterar inte försändelser utan returnummer. Den som returnerar en felaktig vara står för transportrisk, men vi står för returportot. Vi återbetalar pengarna till dig senast 14 dagar efter godkänd retur.

  • Ej uthämtade paket och felaktiga adressuppgifter

    Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Tänk på att om du ångrar ett köp och vill returnera hela försändelsen, behöver du ändå hämta ut paketet och returnera enligt anvisning. Annars anses det vara ett outlöst paket.

    För att täcka en del av våra kostnader för hantering, lådor och frakt tur/retur debiteras en avgift för ej uthämtade paket. På beställningar med ett totalvärde som understiger 1000kr (inkl. frakt, presentinslagning osv) debiteras 200kr. På beställningar med ett totalvärde på över 1000kr (inkl. frakt, presentinslagning osv) debiteras 400kr. Avgiften för outhämtat paket dras från summan du betalt in eller debiteras via faktura i efterhand. Kostnaden för varor som anses förbrukade när de inte hämtats ut (ätbara varor, paketinslagning, hälsningskort med personlig text) återbetalas ej.

    Tänk på att ange korrekt och fullständigt namn och adress, speciellt om du skickar till någon annan.
    Observera att mottagaren behöver legitimera sig för att hämta ut ett paket (om du skickar till ett barn, skriv förälders namn som mottagare, då alla barn inte har id-handlingar). Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet inte lämnas ut, skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen.
    Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

  • Försäljning till minderåriga

    Man måste ha fyllt 18 år för att handla på Bluebox.se.

  • Personuppgifts- och cookiespolicy

    Personuppgifts- och cookiepolicy

    Vilka uppgifter vi samlar in och sparar, och varför:

    Vi sparar uppgifter när du besöker vår sajt och när du handlar hos oss. Vi samlar även in och sparar vissa uppgifter vi fått via e-post, nyhetsbrev, våra andra webbplatser (t.ex. Blueboxbloggen och sociala nätverk som tillhör tredje part som vår Facebooksida), när du kontaktat oss om t.ex. ett kundtjänstärende via telefon, post eller mail. Eller tredje part (t.ex. tävlingssammarbeten med annan sajt/blogg),

    Vi använder informationen för att kunna uppfylla våra skyldigheter gentemot dig som kund, för att förbättra din användarupplevelse, och för att understödja vår marknadsföring samt vidareutveckling av sajten, sajtinnehåll och produktinköp.

    _

    Bluebox samlar in uppgifter från följande källor:

    • Via Cookies på vår sajt (t.ex. interaktioner, sidbesök, IP-adress, kategorier, produkter, sökningar, vad som lagts i kundvagnen)
    • Via information som användaren själv lämnar (t.ex. e-postadress för att få bevakningsmail, anmälan till nyhetsbrev, tävlingsbidrag, marknadsföringsaktiviteter hos/via tredje part osv.)
    • Användargenererad information från aktiviteter på sajten (t.ex. övergivna kundvagnar och sökningar)
    • Genom kontakt via skickade meddelande (t.ex. kundtjänstkontakt via mail, telefon och post)
    • Via köp (t.ex. ordervärde, beställda produkter, utskicksdag, adress, telefonnummer)
    • Genom kreditprövning/betalning via tredje part (Klarna/Payex)

    _

    Ändamål och rättslig grund för att samla in uppgifterna:

    • Marknadsföring (för att visa nyheter/inspiration, produkterbjudande, personliga rekommendationer via webben, mejl, post, telefon och annonsering via tredje part).
    • Användargenererad information från aktiviteter på sajten (för att kunna erbjuda dig produkter du är intresserad av, för att förstå dina preferenser och önskemål och kunna vidareutveckla tjänster, sortiment och användarupplevelse).
    • Kundservice (för att kunna besvara frågor, vägleda/hjälpa kunden, korrigera fel, osv.)
    • Skyldigheter (för att kunna hantera beställningar, kundärenden, garantiåtaganden och i de fall en produktåterkallelse skulle ske).
    • Bedrägeri och riskbedömning (för att förhindra bedrägeri och göra riskbedömning).
    • För att kunna följa gällande lagstiftning, såsom bokföringslagen.

    _

    Säkerhet och sekretess

    Våra sidor är säkerhetsskyddade med krypterade SSL-sidor och certifierade. Vid kortköp behandlas kortinformationen på så sätt säkert och konfidentiellt. Betalningslösningen tillhandahålls av Payex AB. Dina kortuppgifter förmedlas direkt till din bank via Payex's system, och lagras aldrig hos oss. PayEx uppfyller kraven för PCI-DSS. Vid fakturaköp görs kreditcheck av Klarna och inte heller då lagras ev. känslig kreditinformation hos oss. Vi använder lämpliga och rimliga säkerhetsåtgärder för att skydda den information du lämnat. Eftersom det inte är 100% säkert att skicka/lagra data via/på nätet, vill vi också påpeka att du lämnar dina personliga information på egen risk.

    Bluebox.se är certifierade av Trygg e-handel, vilket betyder att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss. Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

    _

    Hur länge lagrar vi dina uppgifter?

    Personlig information sparas så länge det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen som följer denna personuppgiftspolicy, såvida inte en längre lagring tillåts eller krävs av lagen (av skattemässiga skäl, tillsynsmässiga skäl eller för annat tillåtet, legitimt affärsändamål). Därefter raderas/gallras eller anonymiseras personuppgifterna.

    Beställningshistorik och förpliktelser för att fullfölja beställningar på Bluebox.se - Sju år (bokföringslagen) eller så länge vi behöver göra det för att fullfölja gällande lagkrav.

    Marknadsföringsändamål för Bluebox.se - 3 år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, recensioner, kommunikation, engagemang med annonser eller besök på våra webbplatser. I de fall du lämnat samtycke (t.ex. nyhetsbrevsprenumeration, följare på Facebook osv.), så länge vi har ditt samtycke.

    Kundservice - 3 år eller så länge vi är skyldiga att göra det enligt gällande lag.

    Användargenererad information - 3 år efter din senaste aktivitet, t.ex. köp, kommunikation eller besök på våra webbplatser.

    Bedrägeri och riskbedömning - 3 år eller så länge vi är skyldiga att göra det enligt gällande lag.

    _

    Vem delar ni min personliga data med?

    Vi säljer inte våra kunders personliga information till några andra företag. För att bedriva verksamhet tar vi hjälp av betrodda tredje parter (t.ex. för att distribuera e-post och paket, retargeting, hosting, underhåll av sajten och för betalningslösningar). Dessa har endast tillåtelse att hantera uppgifterna för att utföra uppdrag från oss i form av personuppgiftsbiträde.

    Om Bluebox skulle förvärvas av eller konsolideras med ett annat företag blir personuppgifter tillgängliga för detta företag/koncern men kommer fortsatt skyddas av en personuppgiftspolicy enligt gällande lag. Vi kan komma att lämna ut/dela relevanta uppgifter i fall oegentligheter uppstått (som vid bedrägeri, dataintrång och liknande).

    _

    Dina rättigheter

    I enighet med GDPR (General Data Protection Regulation) har du rätt att få ett utdrag där du får veta vilka personuppgifter vi har sparade om dig och i vilket syfte personuppgifterna används. Om du inte samtycker till hur vi använder uppgifterna har du rätt att ta tillbaka ditt samtycke eller göra invändningar. Du kan också begära korrigeringar och uppdateringar av dina uppgifter om du anser att de är inkorrekta eller ofullständiga. Du har också rätt att på sätt som föreskrivs i lagen få dina personuppgifter borttagna eller begära att vi begränsar behandlingen. Du har också rätt att få personuppgifterna du lämnat porterade/överförda. Det kan dock krävas att vi för att kunna följa vissa lagar (t.ex. bokföringslagen) måste spara vissa uppgifter. De uppgifter som är tillåtna för oss att behålla för att tillgodose våra affärsbehov kan komma att sparas.

    _

    Kontakt

    Om du vill komma i kontakt med oss ang. felaktig information, utdrag, att få dina uppgifter ändrade eller borttagna enligt dina rättigheter ovan, eller har några andra invändningar får du gärna kontakta oss.

    Du kan nå oss här:

    Adress: Bluebox AB, Kosterögatan 15, 211 24 Malmö

    Mejl: service@bluebox.se

    Telefon: 040-680 66 80

    _

    Ändring av personuppgiftspolicyn

    Vi förbehåller oss rätten att uppdatera och ändra vår personuppgiftspolicy. När detta görs kommer vi att ändra datum och version nedan. Om väsentliga förändringar skett kommer vi att lägga upp ett tydligt meddelande på Bluebox.se.

    (Version 1, maj 2018)


    _

    Om Cookies

    Vad är cookies och varför använder vi dem?

    En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator. I en del funktioner t.ex. i beställningsformulären, använder bluebox.se cookies.

    Cookies används bl.a. för att beställningsfunktionen på bluebox.se skall fungera. Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund. Vi kan även placera cookies från tredjepartsleverantörer (så som digitala annonsnätverk) för att de ska kunna skapa automatisk annonsering och retargeting baserat på vad du tittat på/handlat på sajten, för mer relevant annonsering. Inga personliga uppgifter följer med dessa cookies. Cookies används också för att ge oss besöksstatistik via Google Analytics (t.ex. information om hur många besökare vi har på sidan, vilka produkter som är mest populära, var besökarna kommer från).

    ___

    Blockera och/ta bort cookies

    Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare.

    Du kan också välja att ta bort befintliga, eller stänga av vissa (eller alla) framtida cookies. Mer information om hur du gör finns här: http://www.minacookies.se/ditt-val/.

    Att helt stänga av cookies innebär att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor och inte kan genomföra ett köp på Bluebox. Marknadsföringscookies från tredjepart kan däremot stängas av utan att det påverkar funktionen av sajten (t.ex. cookies från Facebook, Criteo, Adtraction och Adservice).

    I din webbläsare kan du även ställa in att du får en fråga varje gång en webbplats vill använda cookies.

  • Om cookies

    Vad är cookies och varför använder vi dem?

    En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker sparar på din dator.

    I en del funktioner t.ex. i beställningsformulären, använder bluebox.se cookies.

    Cookies används bl.a. för att beställningsfunktionen på bluebox.se skall fungera. Utan den skulle du till exempel inte kunna behålla varorna i varukorgen om du lämnat sidan en stund.

    Vi kan även placera cookies från tredjepartsleverantörer (så som digitala annonsnätverk) för att de ska kunna skapa automatisk annonsering och retargeting baserat på vad du tittat på/handlat på sajten, för mer relevant annonsering. Inga personliga uppgifter följer med dessa cookies. Cookies används också för att ge oss besöksstatistik via Google Analytics (t.ex. information om hur många besökare vi har på sidan, vilka produkter som är mest populära, var besökarna kommer från).

    **Blockera och/ta bort cookies **

    Om du inte vill ha några cookies kan du välja att inte acceptera cookies i din webbläsare.

    Du kan också välja att ta bort befintliga, eller stänga av vissa (eller alla) framtida cookies. Mer information om hur du gör finns här: http://www.minacookies.se/ditt-val/.

    Att helt stänga av cookies innebär att du inte får tillgång till alla sidor, får felmeddelande på vissa sidor och inte kan genomföra ett köp på Bluebox. Marknadsföringscookies från tredjepart kan däremot stängas av utan att det påverkar funktionen av sajten (t.ex. cookies från Facebook, Criteo, Adtraction och Adservice).

    I din webbläsare kan du även ställa in att du får en fråga varje gång en webbplats vill använda cookies.

    Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här.

  • Kundtjänst

    Du når oss på service@bluebox.se eller 040-680 66 80. Vardagar kl. 10:00-15:00, med lunchstängt kl.12:00-12:30.

    Vi försöker alltid svara på frågor som rör en beställning inom en timme (vardagar), men det kan ta upp till 48 timmar om vi t.ex. väntar svar/besked från en leverantör eller posten.

  • Anti spam policy

    Du som anmält dig till Bluebox.se nyhetsbrev kan själv, när som helst, avanmäla dig genom att klicka på en länk i mailet. Vi medverkar ej till att skicka SPAM, utan skickar endast nyhetsbrev till dem som godkänt detta.

  • Kort om Bluebox

    Bluebox.se har sålt roliga prylar och presenter på nätet sedan 2000. Vi är en av Sveriges äldsta webbshoppar!

    Bluebox.se drivs och ägs av Bluebox AB, org nr 556820-0363. Styrelsens säte är i Malmö. Vi finns på Kosterögatan 15, 211 24 Malmö.

  • Vid eventuell tvist

    Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).


    ARN: https://www.arn.se/

    Allmänna Reklamationsnämnden,

    Box 174

    101 23 Stockholm


    EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Frågor och svar
  • Vilka betalningsalternativ finns?

    Du kan välja mellan dessa betalningssätt:

    • Kortbetalning (VISA eller MasterCard)
    • Direktbetalning (Handelsbanken, Nordea, Swedbank)
    • Faktura via Klarna
    • Delbetalning via Klarna
  • Om man vill skicka till fler än en mottagare?

    Om du vill skicka varor till flera olika adresser behöver du göra en ny beställning för respektive adress. Beställningar kan tyvärr inte delas.

    Företagsjulklappar? Företag som behöver få ett större antal paket utskickade kan kontakta kundtjänst på service@bluebox.se eller 040-680 66 80. Om vi får en lista med mottagarnas adressuppgifter kan vi administrera utskicket utan att ni behöver lägga in ordrarna en och en på sajten. Presentinslagning och hälsningskort med/utan er logo finns som tillval.

  • Hur snabbt får man paketet?

    Beställningar som görs innan kl.14 vardagar postas samma dag (om inget annat anges på kassasidan). Om du vill att paketet postas på ett senare datum, kan du välja det på kassasidan!

    Paketen skickas vardagar med PostNord, och levereras enligt deras villkor. Normalt anländer paketen till postens ombud 1-2 vardagar efter valt utskicksdatum. Varor som skickas norr om Hudiksvall samt Gotland kan ta 2-3 vardagar. (Med reservation för PostNords hantering.)

    Alla varor som kan läggas i kundvagnen finns på lager för att säkra snabb leverans. Om någon felräkning mot förmodan skulle uppstå, pga tekniskt eller mänskligt fel, kontaktar vi dig omgående så att du har möjlighet att välja annan vara eller avboka köpet. Inga obehagliga överraskningar som restnoterade presenter alltså! ;)

  • Vad kostar frakten?

    Fraktkostnaden inom Sverige är 49 kr oavsett beställningens storlek eller antalet varor. (Företagspaket inom Sverige 145 kr).

    Varorna skickas i blå ytterkartonger prydligt vadderad med silkepapper, även om du inte väljer presentförpackning. Det ingår i fraktkostnaden!

    Frakt till Danmark kostar 79 SEK och frakt till Finland 99 SEK.

Presenter
  • Presentinslagning

    Presentförpackning finns som tillval när du kommer till kassan. Om du väljer presentinslagning slås vald vara/varor in i presentpapper.

    Inga prisuppgifter läggs med om du skickar varor till någon annan. Fakturan läggs endast i kartongen om du skickar varorna till dig själv, annars kommer den separat i ett kuvert till dig.

    Om du skickar inslagna varor till dig själv sätter vi på avtagbara lappar som markerar innehållet på varje inslagen present. Så du vet vad som är vad när du ger bort det! Vi markerar däremot inte innehållet på paketen om de skickas direkt till någon annan.

    Ett hälsningskort med ditt personliga meddelande kan också läggas med. Presentinslagning och kort kan beställas till respektive vara när man kommer till kassan. Kostnad för inslagning med presentpapper är från 25 kr och för kort från 29 kr.

    Bluebox paketinslagning

    Våra varor skickas ut i blå ytterkartonger, istället för vanliga bruna. Därav namnet Bluebox! Varorna skickas i denna ytterkartong prydligt vadderad med silkepapper (det ingår i fraktkostnaden), även om du inte väljer presentinslagning!

  • Kort med din personliga hälsning

    När du kommer till kassan kan du, om du vill, köpa hälsningskort! Flera olika motiv finns att välja mellan.

    Vi kan trycka din hälsning i kortet om du önskar! Korten kostar 29 kr (och du betalar inget extra för att få din personliga hälsning tryckt inuti kortet).

    Om paketet skall skickas hem till dig, kan du lämna kortet blankt när du beställer, och själv skriva din hälsning innan du överräcker det personligen.

    Bluebox paketinslagning
Om Bluebox
  • Läs om Bluebox.se här!

    Bluebox.se ägs av Bluebox AB som är ett Malmö-baserat företag. Bluebox.se är privatägt och drivs av Charlotta Lannerheim och Nick Johnson sedan 2000.

    Vår idé är att sälja presentförpackade gåvor över nätet till personer som inte kan/vill trängas på stan i jakt på presenter. Dessutom slipper man på detta sätt att fixa emballage, hälsningskort och gå till posten! (Det går förstås utmärkt att beställa roliga prylar till sig själv också!)

    Alla varor postas av oss på önskat datum och levereras av Posten några dagar senare. För att försäkra oss om att vi kan skicka ut varorna enligt önskemål håller vi eget lager. Om en vara tillfälligt tar slut blockeras beställningsmöjligheten för denna på sajten. På så sätt slipper kunden vänta på restnoterade varor, och kan istället känna sig säker på att det han/hon har beställt faktiskt skickas ut på önskat datum!

  • Bluebox.se är certifierad av Trygg e-handel

    Bluebox.se är cerifierade av Trygg e-handel, vilket betyder att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss.
    Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

    När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.
    Du kan läsa mer om Trygg E-handel här »
  • Bluebox är anslutna till REPA

    Bluebox paketinslagning Företag kan ansluta sig till REPA-registret för att ta producentansvar för förpackningar av t ex kartong/papper och wellpapp. De anslutna företagen redovisar sina förpackningsmängder och betalar in förpackningsavgifter. Avgifterna finansierar sedan den rikstäckande insamlingen och återvinningen av förpackningarna som finns uppbyggd i Sverige.